مارگارت اتوود:قانون جدید سقط جنین نوعی بردگی زنان است

برگردان: آیدا جودکی
دیگری:مارگارت آتوود میگوید: « شکلی از بردگی است که زنان را به داشتن فرزندانی مجبور می کند که از عهده اداره آنان برنمی آیند»

مارگرت آتوود پیش بینی عجیبی درباره نتیجه محدودیت های سقط جنین در امریکا کرده است که شباهت بی نظیری به آینده دوگونه ای مرتبط با رمان « خاطرات ندیمه » او دارد.

آتوود در کنفرانس کتابی که در شهر نیویورک برگزارشد،گفت: هنگامی که دولتها زنان را به فرزندآوری مجبور می کنند ، در حقیقت« شکلی از بردگی را » بنیان می نهند .به گفته اتوود تولید مثل تحت نظارت دولت دو نتیجه دربر خواهد داشت : مرگ زنان و پرشدن پرورشگاه ها . 

آتوود به خصوص بر وضعیت تگزاس، جایی که فرماندار «گرگ ابوت» آماده است که لایحه سنای شماره ۸ را امضا کند، تاکید می کند . این قانون نه تنها شامل مجازات ارائه دهندگان سقط جنین برای دفن یا سوزاندن باقیمانده جنین است، بلکه رایج ترین روش سقط جنین در ماه دوم بارداری را نیز ممنوع می کند –انبساط و تخلیه و همچنین انبساط و استخراج – که روشی رایج برای سقط جنین هایی که در ماه های آخر بارداری است . سقط جنین هایی که بر اساس این روش به طور کلی ، تنها زمانی که زندگی و سلامت مادر در خطر باشد، انجام می شوند . 

اتوود گفت: من منتظر اولین دادخواهی هستم ، و توضیح داد از خانواده هایی که زنانشان بخاطر وجود این قوانین مرده اند،انتظار می رود که از دولت و دادگاه شکایت کنند. او افزود : من منتظر طرح دعوی ای هستم که می گوید اگر شما من را مجبور به داشتن فرزندی می کنید که استطاعت نگه داشتن او را آن را ندارم ، شما باید تمام هزینه های مربوط به او را پرداخت کنید . 

منازعه طولانی مدت در تگزاس برای دستیابی به حق سقط جنین با دو ریکردی که تئوری آتوود مطرح می کند، مرتبط است: از زمانی که دولت هدفمند شروع به خروج پول فدرال از دسترس فراهم آورندگان سقط جنین در سال ۲۰۱۱ کرد میزان مرگ ومیر و میزان زاد و ولد در میان زنان به خصوص مادرانی که متکی بر بودجه دولتی در تامین مراقب های پزشکی هستند، افزایش یافت.

اتوود در مورد واقعیت محدودیت های سقط جنین در تگزاس می گوید ، این محدودیت ها به نوعی تولید مثل دولتی است بدون در نظرگرفتن یک شبکه ایمنی(برای زنان) و این مشکل زاست:

آن ها [ تگزاس ] باید هزینه مراقبت قبل از زایمان یک زن را پرداخت کنند . از طرفی ، آن ها باید هزینه های بالای زایمان ، بیمه سلامت و همچنین هزینه های مربوط به نگهداری فرزند پس از تولد بچه را بپردازند . در این صورت است که نگرانی این زنان تمام می شود . در واقع این گونه ای از برده داری است که زنان مجبور به فرزنداوری شوند، در حالی که توانایی و استطاعت آن را ندارند و سپس از آنها خواسته شود که  فرزندانشان را بزرگ کنند.

ارزیابی اتوود از این قانون بسیار شبیه تصویری است که او در رمان داستان ندیمه در سال ۱۹۸۵ نوشته است. این داستان اخیرا به لطف شبکه« Hulu» به نمایش در امد و محبوبیت اش به خاطر جو سیاسی حاکم در مورد بحث سقط جنین افزایش یافت. منتقدان بین حملات به زندگی واقعی زنان در مورد حق تولید مثل و وجود زنان در جامعه تخیلی کتاب، همبستگی می بییند. «گیلاد»، جایی که زنان بارور تنها به عنوان خدمتگزارجنسی در خانه های مردان قدرتمند حضور دارند و هدف آنهاتنها فرزنداوری است

تفاوت بین زنان در گیلاد و زنان در تگزاس این است که در گیلاد زنان از قبل برای این کار آماده شده اند و در تگزاس نه و ایجاد این امادگی حداقل کاری است که تگزاس میتواند انجام دهد.

اتوود گفت : اگر شما به ارتش بپیوندید،موقعیت دیگری که در آن دولت بدن شما را کنترل می کند، دولت حداقل سه وعده غذایی ، پوشاک و مکانی برای خواب را به شما می دهد . بنابراین ، اگر می خواهید مانع سقط جنین زنان شوید باید دولت هزینه آن را نیز بپردازد.

منبع:

https://mic.com/articles/178888/margaret-atwood-says-its-a-form-of-slavery-to-force-women-to-have-children-they-cant-afford#.geSUzjtKwح

روش های سقط جنین

https://rastineh.com/what-are-the-types-of-abortion-procedures/
This site is registered on wpml.org as a development site.